• فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - عارضه يابي مديريت زنجيره تامين پروژه ساخت پتروشيمي مبتني بر مدل سيستم مانا
        فاطمه  ثقفي
        تحقيقات کنوني مديريت زنجيره تأمين در صنايع توليدي بطور مستقيم در صنعت ساخت قابل استفاده نيستند. کاربرد مديريت زنجيره تامين در صنعت ساخت با مشکلات جدي مانند طبيعت گذرا و منحصر به فرد بودن پروژه هاي ساخت، مشکلات هماهنگي ، تعاملات تکرار نشدني و تفاوتهاي زمينه اي در صنعت س چکیده کامل
        تحقيقات کنوني مديريت زنجيره تأمين در صنايع توليدي بطور مستقيم در صنعت ساخت قابل استفاده نيستند. کاربرد مديريت زنجيره تامين در صنعت ساخت با مشکلات جدي مانند طبيعت گذرا و منحصر به فرد بودن پروژه هاي ساخت، مشکلات هماهنگي ، تعاملات تکرار نشدني و تفاوتهاي زمينه اي در صنعت ساخت و صنايع توليدي همراه است. زنجيره هاي تامين ساخت، سيستم هاي بسيار پيچيده اي هستند که عملکرد نهايي آنها به ترکيب صدها تصميم اتخاذي در چندين شرکت مستقل بستگي دارد. يکي از مدل هاي با قابليت مديريت پيچيدگي ، مدل سيستم مانا (VSM) است که ريشه در سايبرنتيک سازماني دارد. اين مدل مبين ان است که هر سازماني براي دستيابي به مانايي ، بايد فعاليت هاي خاصي را انجام و روابط خاصي بين اين فعاليت ها برقرار نمايد. بر اين اساس، براي عارضه يابي زنجيره تأمين پروژه ساخت پتروشيمي يک روش پيشنهادي مشتمل بر سه مرحله ي، انتخاب مطالعه موردي ، شناسايي سيستم و عارضه يابي سيستم مبتني بر VSM به کار گرفته شده است. اين امر منجر به ايجاد يک مدل و همچنين شناسايي نقاط ضعف زنجيره تأمين ساخت (CSC) شده است. اعتبار روش تحقيق و يافته هاي آن از طريق چندين معيار کيفي موردتأييد واقع شده است. نوآوري تحقيق استفاده از VSM براي عارضه يابي CSC در ترکيب با روش مطالعه موردي به منظور طراحي يک مدل بوده و بر اين اساس شناسايي نقاط ضعف و گلوگاه هاي کل مدل از طريق يک رويکرد سيستمي صورت پذيرفته است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - طراحی مدل اثربخشی تبلیغات تاییدکنندگان مشهور با توجه به اثر تعاملی داخلی سازی و شناسایی منابع بر رفتار ونگرش مصرف کننده
        نسیم معتمدنیا میرزا حسن حسینی احسان جمالی علی اکبر جوکار
        هدف:پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل اثربخشی تبلیغات تاییدکنندگان مشهور با توجه به اثر تعاملی داخلی سازی و شناسایی منابع بر رفتار ونگرش مصرف کننده در بانک های خصوصی استان تهران صورت پذیرفته است. روش: روش مورداستفاده در این تحقیق روش ترکیبی(کیفی -کمی) است.روش کیفی مبتنی بر ر چکیده کامل
        هدف:پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل اثربخشی تبلیغات تاییدکنندگان مشهور با توجه به اثر تعاملی داخلی سازی و شناسایی منابع بر رفتار ونگرش مصرف کننده در بانک های خصوصی استان تهران صورت پذیرفته است. روش: روش مورداستفاده در این تحقیق روش ترکیبی(کیفی -کمی) است.روش کیفی مبتنی بر رویکرد مفهوم سازی بنیادی و روش کمی مبتنی بر رویکرد توصیفی – پیمایشی و با هدف کاربردی می باشد. در بخش کیفی با رویکرد مرور سیستماتیک (فراترکیب) در حوزه موضوع اثربخشی تبلیغات تاییدکنندگان مشهور از کنفرانسها و ژورنال ها مختلف و معتبر در باز زمانی 1997 تا 2022 و در داخل کشور نیز از سال 1390تا 1400 تأمین شد است. شروع فرایندتحلیل داده‌ها مفاهیم و ابعاد با کدگذاري باز در نرم‌افزار maxqda و محاسبه شاخص کاپا پایایی با مقدار ۰.۸۹ ارزیابی شد مورد تایید قرار گرفت. سپس مدل نهایی با روش دلفی مورد اعتبارسنجی قرارگرفت در بخش کمی به منظور آزمودن مدل در بین مشتریان بانک های خصوصی درسطح استان تهران با روش نمونه گیری ترکیبی ۲۴۵ پرسشنامه با نرم افزار pls مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتیجه گیری: در بخش کیفی با در نظر گرفتن شاخص ها و معیار های ورودی، ۵۵۶ مقاله و پایان نامه(فارسی و انگلیسی) مرتبط به موضوع تبلیغات تاییدکنندگان مشهور بررسی شد در نهایت نتایج استخراج شده از 28 مطالعه (16 مطالعه انگلیسی و 12 مطالعه فارسی) مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. در نهایت در بخش کمی روابط بین مدل تحقیق نیز بررسی شد 11 رابطه تایید شده اند اما 4 رابطه تایید نشدند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - طراحی چارچوبی از پیشران‌های کلان و محیطی در شکل‌گیری اتحادهای راهبردی (مطالعه‌ی موردی: صنعت مبل منبت شهرستان ملایر)
        محمدجواد آذرشاهی علیرضا علی احمدی میرزاحسن حسینی محمد رضا  مشایخ
        هدف: مطالعه‌ی حاضر با هدف بررسی پیشران‌های کلان و محیطی مؤثر در شکل‌گیری اتحادهای استراتژیک در صنعت مبل منبت شهرستان ملایر اجرا شد. ضرورت: سازمان‌ها برای بقا در محیط پرتکاپو و متلاطم کنونی نیاز به اتخاذ راهبردهایی کارآمد و منسجم دارند. بی‌شک یکی از کارآترین آنها، خلق ا چکیده کامل
        هدف: مطالعه‌ی حاضر با هدف بررسی پیشران‌های کلان و محیطی مؤثر در شکل‌گیری اتحادهای استراتژیک در صنعت مبل منبت شهرستان ملایر اجرا شد. ضرورت: سازمان‌ها برای بقا در محیط پرتکاپو و متلاطم کنونی نیاز به اتخاذ راهبردهایی کارآمد و منسجم دارند. بی‌شک یکی از کارآترین آنها، خلق اتحادهای استراتژیک در بستر صنعت است. روش شناسی: این پژوهش از نوع کاربردی ـ بنیادی و اکتشافی است که در قالب طرحی مقطعی اجرا شد. رویکرد این مطالعه کیفی، جامعه‌ی آماری آن فعالان صنعت مبل منبت در شهرستان ملایر و ابزار گردآوری داده‌های آن مصاحبه نیمه‌ساختاریافته بود. به لحاظ موضع فلسفی، این مطالعه در پارادایم تفسیر گرایی و از منظر نظریه‌ی روش‌شناختی، در زمره‌ی مطالعات هرمنوتیک قلمداد می‌شود. داده‌ها به صورت میدانی گردآوری و با استفاده از تحلیل مضمون تحلیل شد. در این مطالعه مجموعاً 20 مصاحبه اجرا و 45 کد و 10 مضمون با رویکرد ترکیبی استقرایی ـ قیاسی استخراج شد. یافته‌ها: یافته‌های این تحقیق نشان داد که پیشران‌های محیطی موجد شکل‌گیری اتحادهای استراتژیک مشتمل بر محیط اجتماعی، قانونی، سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی، فرهنگی، عمومی، تکنولوژیک و عدم قطعیت محیطی می‌باشد. نتیجه‌گیری: توسعه‌ی چارچوب نظری پیرامون پیشران‌های شکل‌دهنده‌ي اتحاد استراتژیک به طور خاص در صنعت مبل منبت و به طور عام در سایر صنایع، منجر به شناخت مؤثر و کارآمدتر پدیده‌ها و روابط فراسازمانی در اذهان فعالان صنعت و نیز کاوش‌گران عرصه‌های مختلف علمی می‌گردد و این مهم بسترساز بهبود تصمیم‌گیری‌های کلان و عمده در صنایع مولد می‌شود پرونده مقاله